Scroll to top
Get In Touch
United Kingdom
Greece
Work Inquiries
info@hashtagbrandup.gr
Κινητό Ελλάδας: 6987 566 240

Βήμα προς βήμα οδηγός για πώληση προϊόντων στο Instagram

Με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, το Instagram είναι αναμφισβήτητα ο νέος προορισμός όλων των brands που θέλουν να αξιοποιούν τη δύναμη των social media. Η έμφαση του Instagram στις εικόνες υψηλής ποιότητας το καθιστούν ιδανικό μέσο προβολής προϊόντων και αγορών.

Το 60% των χρηστών του (δηλαδή 600 εκατομμύρια άνθρωποι) αναζητούν και ανακαλύπτουν νέα προϊόντα στο Instagram. Με την προσθήκη του Instagram Shopping τον Φεβρουάριο του 2018, τα brands μπορούν πλέον να προσθέτουν ετικέτες (tags) στα προϊόντα που προβάλλουν σε αναρτήσεις και Stories και να κατευθύνουν άμεσα τον πελάτη στο προϊόν που θέλει να αγοράσει. Επιπλέον, η πιο πρόσφατη προσθήκη του Instagram Checkout επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν τα προϊόντα που ανακαλύπτουν στο Instagram χωρίς να χρειάζεται καν να κατευθυνθούν σε άλλη σελίδα.

Μαζί, θα αναλύσουμε τρεις τρόπους αξιοποίησης των χαρακτηριστικών του Instagram με στόχο την αύξηση των πωλήσεών σας. Πιο συγκεκριμένα, θα μάθετε:

  • Πώς να αξιοποιείτε το Instagram Shopping για να συνδεθείτε με πελάτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
  • Πώς να βελτιστοποιείτε τις αναρτήσεις πώλησης προϊόντων για μέγιστη απόδοση.
  • Πώς να αξιοποιείτε τα Instagram Shoppable Stories.

Δημιουργία αναρτήσεων για πώληση των προϊόντων σας.

Κάθε μήνα 130 εκατομμύρια χρήστες του Instagram πατούν επάνω στις αναρτήσεις των brands για να δουν τις ετικέτες που συνοδεύουν τα προϊόντα τους. Αν δεν έχετε μπει ακόμα στη διαδικασία πώλησης των προϊόντων σας μέσω αυτού του social medium, είναι καιρός να αρχίσετε. Πριν, όμως, να αρχίσετε να πουλάτε προϊόντα μέσω του Instagram, υπάρχουν κάποια βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε:

Βήμα 1: Λάβετε έγκριση ως εταιρικό προφίλ.

Μόνο οι επιχειρήσεις μπορούν να πωλούν προϊόντα μέσω του Instagram, με την προϋπόθεση να συμμορφώνονται με τη συμφωνία για εμπόρους και τις πολιτικές για τις εμπορικές συναλλαγές. Θα πρέπει να έχετε μετατρέψει τον λογαριασμό σας στο Instagram σε εταιρικό, και να έχετε μία συνδεδεμένη Σελίδα Facebook. Τα προϊόντα που μπορούν να διατεθούν προς πώληση πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο υλικά αγαθά.

Βήμα 2: Συνδέστε το εταιρικό προφίλ σας με κατάλογο του Facebook.

Η δημιουργία και η διαχείριση του καταλόγου των προϊόντων σας γίνονται από τη Διαχείριση καταλόγων ή το Business Manager στο Facebook ή μέσω των πλατφορμών Shopify ή BigCommerce.

Τα προϊόντα του καταλόγου σας είναι αυτά στα οποία θα μπορείτε να προσθέτετε ετικέτες (tags) στις αναρτήσεις και στα Stories σας. Όταν δημιουργήσετε τον κατάλογό σας, θα μπορείτε να προσθέσετε το πεδίο “Shop” στο Facebook.

Βήμα 3: Υποβάλετε τον λογαριασμό σας για έλεγχο.

Από τις ρυθμίσεις του προφίλ σας πατήστε “Επιχείρηση” και μετά “Αγορές στο Instagram”. Ακολουθήστε τα βήματα για να υποβάλετε τον λογαριασμό σας για έλεγχο. Γι’ αυτή τη διαδικασία απαιτούνται λίγες ημέρες. Μόλις εγκριθεί ο λογαριασμός σας, θα λάβετε ειδοποίηση από το Instagram.

Βήμα 4: Ενεργοποιήστε το Shopping στον λογαριασμό σας.

Τώρα, μπορείτε να αρχίσετε να προσθέτετε προϊόντα στις αναρτήσεις σας!

Προσθήκη προϊόντων στις αναρτήσεις σας.

Βήμα 1: Ανεβάστε τις εικόνες σας.

Μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες σε πέντε προϊόντα το πολύ, ή σε είκοσι αν κοινοποιείτε ανάρτηση με λειτουργία Carousel.

Βήμα 2: Προσθέστε λεζάντα και ετικέτα στα προϊόντα σας.

Όταν ολοκληρώσετε τη λεζάντα της ανάρτησής σας (όπως κάνετε συνήθως), επιλέξτε το “Tag Products”. Είναι μία επιλογή που θα εμφανιστεί κάτω από το “Tag People” μόλις ενεργοποιηθεί η λειτουργία Shopping στον λογαριασμό σας. Να θυμάστε ότι σε μία ανάρτηση μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες είτε σε προϊόντα είτε σε ανθρώπους, όχι και στα δύο.

Βήμα 3: Πληκτρολογήστε το όνομα του προϊόντος που θέλετε να προσθέσετε.

Το Instagram θα τραβήξει τα αντικείμενα από τον κατάλογο των προϊόντων σας στο Facebook που ταιριάζουν με τις λέξεις που πληκτρολογείτε, ώστε να μπορείτε να κάνετε tag σε οποιοδήποτε προϊόν προσθέτετε.

Βήμα 4: Κοινοποιείστε την ανάρτησή σας.

Μόλις προσθέσετε ετικέτες στα προϊόντα σας, είστε έτοιμοι να κοινοποιήσετε! Οι αναρτήσεις με tags στα προϊόντα θα εμφανίζονται με ένα μικρό εικονίδιο τσάντας αγορών επάνω δεξιά.

Δημιουργία Instagram Shoppable Stories.

Το Instagram λάνσαρε τα Shoppable Stories τον Σεπτέμβριο του 2018. Οι επιχειρήσεις που έχουν εγκριθεί να κάνουν χρήση του Instagram Shopping μπορούν να προσθέσουν ένα αυτοκόλλητο προϊόντος στα Stories τους. Όταν ένας πελάτης πατήσει επάνω στο αυτοκόλλητο, κατευθύνεται στην σελίδα με τις λεπτομέρειες του προϊόντος όπου θα μπορεί να δει επιπλέον εικόνες του προϊόντος από τον κατάλογο, χαρακτηριστικά, παρόμοια προϊόντα κι ένα link για να προχωρήσει σε αγορά. Η διαδικασία έχει ως εξής:

Βήμα 1: Δημιουργήστε το Story σας (με βίντεο ή φωτογραφία).
Βήμα 2: Πατήστε το εικονίδιο με το αυτοκόλλητο που βρίσκεται επάνω αριστερά και επιλέξτε το προϊόν.
Βήμα 3: Προσθέστε το αντικείμενό σας (ένα σε κάθε Story). Ακριβώς όπως γίνεται και στις αναρτήσεις, μπορείτε να βρείτε οποιοδήποτε αντικείμενο στον κατάλογο των προϊόντων σας απλά πληκτρολογώντας το όνομά του. Σε αυτό το βήμα μπορείτε να αλλάξετε και το χρώμα του αυτοκόλλητου.
Βήμα 4: Τα προϊόντα με tags στα Stories σας σηματοδοτούνται από ένα εικονίδιο τσάντας αγορών. Οι χρήστες μπορούν να πατούν επάνω στο εικονίδιο για να δουν όλες τις λεπτομέρειες του προϊόντος, ακριβώς όπως και σε μία ανάρτηση.

Αγορές μέσω της καρτέλας Explore.

Η καρτέλα Explore είναι ένα ισχυρό εργαλείο του Instagram. Κάθε μέρα περισσότεροι από 200 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται την καρτέλα για να ανακαλύψουν νέο περιεχόμενο του ενδιαφέροντός τους που ο αλγόριθμος του Instagram έχει επιλέξει για αυτούς.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, το Instagram λάνσαρε ένα θεματικό κανάλι ειδικά για αγορές. Το κανάλι βασίζεται στις αγοραστικές προτιμήσεις του κάθε χρήστη και προβάλλει αναρτήσεις από διάφορες επιχειρήσεις – κάποιες από τις οποίες μπορεί να μην ακολουθεί ακόμα. Η καρτέλα Explore είναι πραγματικά θείο δώρο για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν αναπτύξει μεγάλη βάση από followers.

Instagram Checkout.

Τον Μάρτιο του 2019, το Instagram προχώρησε την in-app αγοραστική εμπειρία του ένα βήμα παραπέρα προσθέτοντας το χαρακτηριστικό Checkout. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό που δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να κάνουν αγορές προϊόντων μέσα από το ίδιο το Instagram – χωρίς να χρειάζεται να κατευθυνθούν σε άλλη σελίδα.

Σύμφωνα με το Instagram, “Το Checkout βελτιώνει την αγοραστική εμπειρία κάνοντας τις αγορές απλές, άνετες και ασφαλείς. Οι χρήστες δεν χρειάζεται να πλοηγούνται πλέον στον browser όταν θέλουν να προχωρήσουν σε μία αγορά. Και με τις προστατευμένες πληροφορίες πληρωμής, μπορούν να αγοράζουν από τα αγαπημένα τους brands χωρίς να χρειάζεται να συνδέονται και να καταχωρούν τις ίδιες πληροφορίες επανειλημμένα.”

Ωστόσο, το Checkout βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστική περίοδο στις ΗΠΑ. 23 brands – μεταξύ των οποίων η Nike, η Outdoor Voices και το Zara – συμμετέχουν στις δοκιμές του Checkout πριν να λανσαριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέχρι τώρα, καμία οδηγία δεν διατίθεται στα brands πλην της δοκιμαστικής ομάδας. Όσοι, όμως, θέλουν να συμμετάσχουν μελλοντικά στο Checkout καλό θα είναι να εξοικειωθούν με το Shopify ή το BigCommerce, καθώς αυτές είναι οι δύο πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται στενά το Instagram.

Από άποψη λειτουργικότητας και ιδιωτικότητας, το Checkout θεωρείται ξεχωριστό από το Instagram Shopping. Δεν είναι τυχαίο που στη βοηθητική σελίδα για το Checkout, το Instagram αναφέρει “Μόνο οι αγορές που γίνονται μέσω του Instagram Checkout προστατεύονται από τις Πολιτικές Προστασίας Αγορών μας.”

 

9 tips για πώληση προϊόντων στο Instagram.

#1. Προσθέστε ετικέτα σε μία μόνο εικόνα ή σε ένα carousel.

Η προσθήκη ετικέτας (tag) σε μία εικόνα ή σε ένα carousel είναι ο ιδανικός τρόπος να κερδίσετε περισσότερη αξία από τις φωτογραφίες σας. Αν έχετε επενδύσει σε έναν υψηλής ποιότητας κατάλογο προϊόντων, εκμεταλλευτείτε το! Βεβαιωθείτε ότι είναι ξεκάθαρο ποιο tag πηγαίνει σε κάθε προϊόν, αφήνοντας ένα κενό μεταξύ τους. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε πιθανές συγχύσεις.

#2. Προσθέστε ετικέτα σε διάφορα προϊόντα μίας ανάρτησης.

Παρακινείστε τους followers σας να εξερευνήσουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και αυξήστε τη χρησιμότητα κάθε ανάρτησης. Πολλαπλά προϊόντα σημαίνουν και πολλαπλές πιθανότητες να τραβήξετε την προσοχή του αγοραστή. Ένα ακόμη όφελος της προσθήκης ετικέτας σε διάφορα προϊόντα είναι ότι προβάλλονται μαζί σε μία σελίδα. Όταν ο χρήστης επιλέξει οποιοδήποτε προϊόν με tag, τα υπόλοιπα προϊόντα προβάλλονται κάτω από το “Also Featured in This Post”. Αυτό αυξάνει την ορατότητα κάθε προϊόντος με tag και αυξάνει τις πιθανότητες αγορών.

#3. Βεβαιωθείτε ότι τα tags αφορούν τα σωστά προϊόντα.
Τα προϊόντα στα οποία κάνετε tag πρέπει να υπάρχουν στον κατάλογο προϊόντων σας στο Facebook. Αν έχετε προϊόντα με παρόμοια ονόματα, προσέξτε να προσθέστε τις σωστές ετικέτες! Οι αγορές μέσω του Instagram είναι δημοφιλείς λόγω της αμεσότητάς τους. Η κατεύθυνση του πελάτη σε λάθος προϊόν είναι τουλάχιστον ενοχλητική.

Βεβαιωθείτε, επίσης, ότι τα ονόματα των προϊόντων σας είναι περιγραφικά και σαφή. Σκεφτείτε ένα σύστημα που θα σας επιτρέπει να αναγνωρίζετε εύκολα το κάθε προϊόν. Για παράδειγμα, η Oak + Fort χρησιμοποιεί μοναδικούς αριθμούς για κάθε προϊόν.

Αποκτήστε τη συνήθεια να ελέγχετε τα tags των προϊόντων σας ακριβώς όπως ελέγχετε την ορθογραφία των λεζάντων σας.

 

#4. Δημιουργήστε μία συνεπή αγοραστική εμπειρία.

Όσο το Instagram εξελίσσεται σε επέκταση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, είναι σημαντικό να κάνετε την αγοραστική εμπειρία όσο πιο φυσική γίνεται για τους πελάτες σας. Η μετάβαση από το προϊόν στη σελίδα αγοράς πρέπει να γίνεται απρόσκοπτα.

Βεβαιωθείτε ότι οι αναρτήσεις και τα Stories σας προβάλλουν την πραγματική εικόνα του προϊόντος. Πρέπει να υπάρχει συνέπεια μεταξύ των μεγεθών, των χαρακτηριστικών, των χρωμάτων και των λειτουργιών ενός προϊόντος και των αναρτήσεών σας. Σε αντίθετη περίπτωση, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να χάσετε μία πώληση.

#5. Προωθήστε το Instagram κατάστημά σας σε άλλες πλατφόρμες.

Υπάρχει μία δοκιμασμένη μέθοδος να αποκτήσετε περισσότερους followers – και αγοραστές – στο Instagram. Αν έχετε newsletter, συμπεριλάβετε σε αυτό στιγμιότυπα οθόνης (screenshots) των καλύτερων αναρτήσεών σας μαζί με ένα κουμπί προτροπής (call-to-action).

Προωθήστε τις αναρτήσεις που κάνετε στο Instagram και στα άλλα social media. Μπορείτε να οργανώσετε έναν διαγωνισμό στο Facebook και να θέσετε ως όρο συμμετοχής στους χρήστες να ακολουθήσουν τον λογαριασμό σας στο Instagram. Αν παρακινήσετε τους χρήστες των social media να ανακαλύψουν τον λογαριασμό σας στο Instagram, θα αποκτήσετε περισσότερους followers που θα μπορούν να αγοράζουν τα προϊόντα που κοινοποιείτε.

#6. Μάθετε πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram.

Οι αναρτήσεις σας θα έχουν περισσότερη ορατότητα στο Instagram αν ξέρετε πώς λειτουργεί ο αλγόριθμός του. Τι σημαίνει αυτό; Να προσπαθείτε να προκαλείτε αλληλεπίδραση μεταξύ των αναρτήσεών σας και των χρηστών.

#7. Χρησιμοποιήστε περιγραφικά hashtags.

Τώρα που οι χρήστες μπορούν να ακολουθούν συγκεκριμένα hashtags, έχετε ακόμα μεγαλύτερες πιθανότητες να ανακαλύψουν τα προϊόντα σας. Αν χρησιμοποιείτε τα hashtags αποτελεσματικά, μπορείτε να αυξήσετε την ορατότητα και την απήχηση των αναρτήσεών σας σε νέους πελάτες. Αναζητήστε τα hashtags που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας και οι influencers, και προσθέστε τα στις αναρτήσεις σας.

#8. Εστιάστε στις εικόνες και στα βίντεο υψηλής ποιότητας.

Στο Instagram προτεραιότητα έχουν οι εικόνες. Πρέπει, λοιπόν, να εξασφαλίσετε ότι τόσο οι αναρτήσεις όσο και τα Stories σας είναι ελκυστικά στο μάτι. Αυτό είναι που θα κάνει τον χρήστη να σταματήσει το scroll και θα τον δελεάσει να πατήσει επάνω στο προϊόν σας για περισσότερες λεπτομέρειες.

Μην ρισκάρετε την ποιότητα των φωτογραφιών σας απλά για να κοινοποιήσετε περισσότερες εικόνες προϊόντων. Αν η αισθητική τους δεν είναι καλή ή δεν συνάδει με το brand σας, κανένας follower σας δεν θα τις επιλέξει.

#9. Κοινοποιήστε τα προϊόντα σας… εν δράσει.

Ο λογαριασμός σας στο Instagram δεν πρέπει να μοιάζει με κατάλογο των προϊόντων σας. Το Instagram είναι μία δυναμική πλατφόρμα όπου μπορείτε να γίνετε δημιουργικοί και να δείξετε στους followers σας την απρόσμενη πλευρά του brand σας. Είναι μία ευκαιρία να δείτε τα προϊόντα σας από καινούριες, ενδιαφέρουσες οπτικές γωνίες.

Ακολουθήστε το παράδειγμα της Glossier, η οποία κοινοποιεί φωτογραφίες πελατών της με τα προϊόντα της. Είναι μία πολύ πειστική μέθοδος που προσθέτει ρεαλιστική διάσταση στο brand σας.

Η ποικιλία φωτογραφιών θα προσθέσει οπτικό ενδιαφέρον στο εταιρικό προφίλ σας και θα διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού σας. Οι followers σας δεν θέλουν να βλέπουν διαρκώς τα ίδια πράγματα, και θα σταματήσουν να σας ακολουθούν αν γίνετε μονότονοι.

Τα Shoppable Stories και οι αναρτήσεις προϊόντων στο Instagram αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία αύξησης των πωλήσεών σας. Αν τα χρησιμοποιείτε σωστά, μπορείτε πραγματικά να κάνετε τους πελάτες σας να ερωτευτούν τα προϊόντα σας!