Scroll to top
Get In Touch
United Kingdom
Ph: +44 20 805 807 55
Work Inquiries
info@hashtagbrandup.gr
Mob: +30 6987 566 24

Σχεδιάζεις μια mobile app startup; Αυτά είναι όσα πρέπει να ξέρεις

Πώς μπορείτε να αναπτύξετε ένα επιτυχημένο mobile application, να το μετατρέψετε σε κερδοφόρα επιχείρηση και να ξεχωρίσετε μεταξύ των ανταγωνιστών σας; Όταν ξεκινάτε ένα επιχειρηματικό εγχείρημα, είναι πολύ βασικό να μη σπαταλάτε χρόνο και χρήμα σε projects που δεν οδηγούν πουθενά.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να γνωρίζετε τι πρέπει να τηρήσετε και τι να αποφύγετε για να εξασφαλίσετε ότι το app σας θα πετύχει και θα παράγει ένα καλό ROI (Επιστροφή Επί της Επένδυσης).

Αν σας έχει κυριεύσει η ιδέα να λανσάρετε το δικό σας mobile app, αλλά ανησυχείτε για τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε, υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα που πρέπει και δεν πρέπει να κάνετε σε ό,τι αφορά τη στρατηγική ανάπτυξης του app σας. Αυτά θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε κατά πολύ τις προοπτικές που έχετε για επιτυχία.

#1. Μην παραιτηθείτε από τη δουλειά σας ακόμα.

Υπάρχει η εσφαλμένη αντίληψη ότι πρέπει να επιλέξουμε αν θα είμαστε επιχειρηματίες ή υπάλληλοι. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να γίνετε από υπάλληλος, επιχειρηματίας, με αργά και μεθοδικά βήματα. Αν έχετε μία εκπληκτική ιδέα για κάποιο mobile application, αρχίστε να δουλεύετε την ιδέα, χωρίς όμως να παραιτηθείτε από τη δουλειά σας – τουλάχιστον όχι σε πρώτη φάση. Όσο φιλόδοξοι κι αν είστε, πρέπει να θυμάστε ότι έχετε και λογαριασμούς να πληρώσετε…

#2. Ετοιμαστείτε για ένα μεγάλο επιχειρηματικό ταξίδι.

Το επιχειρηματικό σας ταξίδι ξεκινά από τη στιγμή που το app σας θα καταφέρει να μπει στο app store των διαφόρων εταιριών. Όσο απίστευτο κι αν σας φαίνεται, η δημιουργία του app είναι το εύκολο κομμάτι. Η πρόκληση θα είναι πώς να κάνετε τους χρήστες κινητών να χρησιμοποιούν το δικό σας app.

Φροντίστε να έχετε μία ξεκάθαρη στρατηγική κι ένα καλό σχέδιο marketing για να αποκτήσετε τους πρώτους 100, 1000 ή 10.000 πελάτες. Αυτοί οι πρώτοι πελάτες σας είναι αυτοί που θα κρίνουν αν το app σας ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα.

#3. Μη ζητάτε feedback από τους φίλους σας.

Αν ζητήσετε από κάποιον να σας πει τη γνώμη του για ένα πλασματικό γεγονός, η απάντηση που θα λάβετε θα είναι επίσης πλασματική. Μη ζητάτε ποτέ την άποψη κάποιου που μπορεί να κρίνει το προϊόν σας μόνο θεωρητικά. Εμπιστευτείτε ανθρώπους που έχουν χρησιμοποιήσει το app σας. Ακόμα καλύτερα, ζητήστε feedback από ανθρώπους που έχουν πληρώσει για να το χρησιμοποιήσουν.

#4. Μην αναζητήστε χρηματοδότηση πριν την επικύρωση του app σας.

Ας είμαστε ρεαλιστές. Η συγκέντρωση κεφαλαίου είναι ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα για έναν νέο επιχειρηματία. Σε πρώτη φάση, όμως, επικεντρωθείτε στο να δημιουργήσετε ένα πραγματικά ποιοτικό προϊόν και στο να προσελκύσετε πελάτες.

Μην περιμένετε να εξασφαλίσετε Venture Capital (VC) χρηματοδότηση πριν την κυκλοφορία του app σας. Οι επενδυτές ψάχνουν επικυρωμένες επιχειρηματικές ιδέες, που έχουν ελεγχθεί από χρήστες και που δείχνουν προοπτικές ανάπτυξης. Προτεραιότητά σας, λοιπόν, είναι να τους δώσετε κατάλληλη τροφή για σκέψη.

Μην αφήσετε τα κοινά λάθη που κάνουν οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες να σας παραπλανήσουν στο δρόμο σας προς την επιτυχία:

Μύθος #1: Οι native apps είναι χάσιμο χρόνου και χρήματος.

Πραγματικότητα: Μόνο ένα native app μπορεί να πάρει υψηλή βαθμολόγηση.

Εκ πρώτης όψεως, ένα app που λειτουργεί σε όλα τα λειτουργικά συστήματα ίσως να φαίνεται έξυπνη λύση: Δημιουργείτε μόνο έναν κώδικα και απλά τον δημοσιεύετε σε διάφορα app stores. Μία τέτοια προσέγγιση θα μπορούσε να είναι κατάλληλη για τις startups που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Αντί να προσλάβουν έναν προγραμματιστή, θέτουν τις ελπίδες τους σε υβριδικές πλατφόρμες HTML5. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι κακή χρηστικότητα, δομή και λειτουργικότητα.

Αντί να δημιουργήσετε ένα υβριδικό app, επιλέξτε το λογισμικό που ταιριάζει στο προϊόν σας και φτιάξτε ένα native app μόνο γι’ αυτό. Πώς μπορείτε να ξέρετε ποιο λειτουργικό είναι το καταλληλότερο για εσάς; Ξεκινήστε κάνοντας μία ανάλυση των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού σας. Έτσι θα πάρετε μία ιδέα για το αν οι πιθανοί πελάτες σας προτιμούν iOS, Android, ή κάποιο άλλο λογισμικό.

Να θυμάστε ότι είναι προτιμότερο να είστε τέλειοι σε έναν τομέα παρά να είστε μέτριοι σε πολλούς.

Μύθος #2: Μπορείτε να δημιουργήσετε μόνοι σας ένα app σε πολύ σύντομο διάστημα.

Πραγματικότητα: Αν αρχίσετε να φτιάχνετε μόνοι σας τον κώδικα, θα χρειαστείτε τον τετραπλάσιο χρόνο από έναν προγραμματιστή.

Μην νομίζετε ότι οι γνώσεις σας στο HTML, στο CSS και στο JavaScript αρκούν για την δημιουργία ενός ποιοτικού app. Για την πλήρη ανάπτυξή του θα χρειαστείτε εξειδικευμένες γνώσεις και την ικανότητα να ελέγξετε το προϊόν, να προγραμματίσετε το interface και να παρέχετε διασφάλιση ποιότητας (QA).

Μύθος #3: Η ανάθεση σε εξωτερικό προγραμματιστή σημαίνει ότι εσείς δεν έχετε λόγο.

Πραγματικότητα: Για να καταφέρετε να έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, επιβάλλεται να συνεργάζεστε με τον προγραμματιστή σας.

Ένα συνηθισμένο λάθος πολλών νέων επιχειρηματιών είναι να αφήνουν όλη την ευθύνη των αποφάσεων για τα χαρακτηριστικά και το design στους προγραμματιστές τους. Ακόμα και ο πιο ταλαντούχος προγραμματιστής χρειάζεται την προσωπική σας συμβολή για να ολοκληρώσει το project. Η συνεργασία θα σας γλιτώσει από πολλά λάθη και, αν μη τι άλλο, θα έχετε ακριβώς το αποτέλεσμα που θέλετε.

Μύθος #4: Αν ξεκινήσετε μ’ έναν προγραμματιστή, θα δεσμευτείτε στις υπηρεσίες του.

Πραγματικότητα: Η αρχική συνεργασία με έναν προγραμματιστή δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορείτε να συντηρείτε και να αναβαθμίζετε το app μόνοι σας.

Ζητήστε από τον προγραμματιστή σας να σας καθοδηγήσει για τις περαιτέρω αναβαθμίσεις και τη συντήρηση του app. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οποιοσδήποτε προγραμματιστής μπορεί να συνεχίσει το έργο του δημιουργού του app.

Όταν αρχίσετε να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε την app startup σας, να θυμάστε τις εξής σημαντικές λεπτομέρειες:

  • Αν το app σας εμπεριέχει πληρωμή, να δώσετε στους χρήστες σας τη δυνατότητα να κάνουν την πληρωμή άμεσα μέσω του app σας. Οι περίπλοκες διαδικασίες πληρωμής δεν αρέσουν σε κανέναν.
  • Να συμπεριλάβετε στοιχεία gaming. Όσο μεγαλύτερη η διάδραση, τόσο πιο ενδιαφέροντα τα apps.
  • Προσθέστε εικονίδια των δημοφιλέστερων social media για να μπορούν οι χρήστες σας να διαδίδουν το app και στους φίλους τους.
  • Να κάνετε συχνές αναβαθμίσεις. Κάθε προϊόν χρειάζεται διαρκή τεχνική υποστήριξη και βελτιώσεις.
  • Κάντε την ποιότητα προτεραιότητά σας. Ακόμα και το παραμικρό λάθος στο app μπορεί να ωθήσει τον χρήστη στη διαγραφή του.
  • Επενδύστε στην προώθησή του app σας. Και μη σταματάτε να το κάνετε. Η διαφήμιση και η προώθηση είναι απαραίτητα στοιχεία της επιτυχίας.