Scroll to top
Get In Touch
United Kingdom
Greece
Work Inquiries
info@hashtagbrandup.gr
Κινητό Ελλάδας: 6987 566 240

Ανάπτυξη πλάνου μάρκετινγκ με τρεις απλές ερωτήσεις

“Δεν ξέρω τίποτα από μάρκετινγκ, και δεν έχω ούτε τον χρόνο ούτε τη διάθεση να ασχοληθώ με αυτό.” Αυτή είναι μία πραγματικότητα για πολλούς μικρομεσαίους επιχειρηματίες – ίσως και για εσάς – που, δυστυχώς, δεν διευκολύνουν οι χιλιάδες διαθέσιμες επιλογές εργαλείων και στρατηγικών μάρκετινγκ. Μελέτες δείχνουν ότι σχεδόν 1 στις 3 μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν αναπτύσσει ετήσιο πλάνο μάρκετινγκ.

Υπάρχουν τρόποι να αναπτύξετε ένα απλό πλάνο για το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας, χωρίς να απαιτούνται γνώσεις marketer. Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να απαντήσετε σε τρεις ερωτήσεις. Οι απαντήσεις σας θα συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση των πελατών σας και της ίδιας της επιχείρησής σας ώστε να την οδηγήσετε στην επιτυχία.

Πώς θέλετε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας;

Αυτή είναι μία πολύ σημαντική ερώτηση, την οποία κάθε επιχειρηματίας πρέπει να μπορεί να απαντήσει. Ακόμα και οι μικρές επενδύσεις στο μάρκετινγκ μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Έρευνες δείχνουν ότι πάνω από το 80% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που επένδυσαν το 5%-10% του ετήσιου εισοδήματός τους στο μάρκετινγκ είδαν αύξηση στο εισόδημά τους πέρυσι. Ομοίως, το 79% των επιχειρηματιών που αφιέρωσαν 5-10 ώρες την εβδομάδα στο μάρκετινγκ της επιχείρησής τους ανέφεραν αύξηση στο εισόδημά τους πέρυσι. Το μυστικό για αποδοτικό πλάνο μάρκετινγκ έγκειται στη σωστή ισορροπία μεταξύ χρόνου και χρήματος.

Ποιοι είναι οι πελάτες σας;

Το θετικό σε αυτήν την ερώτηση είναι ότι οι περισσότεροι γνωρίζετε ήδη την απάντηση. Οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκτιμούν τους πελάτες τους περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Πολλές φορές, όμως, δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στο αγοραστικό κοινό τους τις εξαιρετικές εμπειρίες μάρκετινγκ που θα ήθελαν – ιδιαίτερα σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές. Σχεδόν το 40% των μικρομεσαίων επιχειρηματιών ανησυχεί ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις τους τα επόμενα 5 χρόνια.

Πώς επικοινωνούν οι πελάτες σας;

Τα social media είναι το βασικό κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των πελατών τους. Σε πρόσφατη έρευνα, το 57% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι οι διαφημίσεις στα social media – πληρωμένες και οργανικές – ήταν η πιο επιτυχημένη τακτική τους στο μάρκετινγκ. Όσο χρονοβόρα κι αν σας φαίνεται η διαδικασία δημιουργίας ενδιαφέρον περιεχομένου για τις αναρτήσεις σας, σίγουρα προσφέρει αξία (και επιπλέον εισόδημα)  στην επιχείρησή σας.

Όσο οι δύο τελευταίες γενιές καταναλωτών (Millennials και Γενιά Ζ) αποκτούν περισσότερη αγοραστική ισχύ, ο ρόλος των social media θα γίνεται όλο και πιο καθοριστικός. Τα social media έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας αυτών των γενιών, και επηρεάζουν κατά πολύ τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Για να τους προσεγγίσετε, όμως, θα πρέπει πρώτα να μάθουν την ύπαρξή σας – και ο καλύτερος τρόπος να το καταφέρετε είναι μέσω των social media.

Όταν απαντήσετε σε αυτές τις απλές ερωτήσεις με ειλικρίνεια και αυτοπεποίθηση, η προοπτική της επένδυσης λίγου χρόνου και χρήματος στο μάρκετινγκ της επιχείρησής σας δεν θα φαίνεται τόσο δύσκολο έργο.