#BRANDUP.

Startup & Product Launch Agency

Έλα να κάνουμε την ιδέα σου πραγματικότητα, ξεκινώντας από την χρηματοδότησή της

Έλα να κάνουμε την ιδέα σου πραγματικότητα, ξεκινώντας από την χρηματοδότησή της 850 425 webmaster

Οικογενειακές επιχειρήσεις | Τι εξασφαλίζει την ανάπτυξη και τη σταθερή επιτυχία τους

Οικογενειακές επιχειρήσεις | Τι εξασφαλίζει την ανάπτυξη και τη σταθερή επιτυχία τους 2048 1024 webmaster

Οι οικογένειες έχουν διαφωνίες και χαρές, ανταγωνισμό και ομαδικότητα, αλλά η βάση τους είναι πάντα η αγάπη και η φροντίδα. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις είναι ακριβώς το ίδιο, με τη διαφορά ότι δεν ανήκουν όλα τα μέλη τους στην οικογένεια και ότι απαιτούν σκληρή δουλειά.

Μία οικογενειακή επιχείρηση που διατηρεί την ανεξαρτησία της, είναι γενικά πιο ευέλικτη και μπορεί να παίρνει γρήγορες αποφάσεις για την στρατηγική της. Αν είστε μέλος μίας οικογενειακής επιχείρησης είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε και να ενθαρρύνετε τον προσωπικό χαρακτήρα της επιχείρησης και τους οικογενειακούς δεσμούς της, αλλά και να ενισχύετε τις παραδόσεις της.

Τι εξασφαλίζει την ανάπτυξη και τη σταθερή επιτυχία μίας οικογενειακής επιχείρησης;

read more

Instagram και μικρομεσαίες επιχειρήσεις | Πώς να αποκτήστε εύκολα followers

Instagram και μικρομεσαίες επιχειρήσεις | Πώς να αποκτήστε εύκολα followers 1600 840 webmaster

Επιχειρηματικό πλάνο | Τα 7 στοιχεία που θα ανοίξουν τον δρόμο σας προς την επιτυχία

Επιχειρηματικό πλάνο | Τα 7 στοιχεία που θα ανοίξουν τον δρόμο σας προς την επιτυχία 1500 1001 webmaster

Μύθος: “Για να κερδίσετε τους επενδυτές, το μόνο που χρειάζεστε είναι μία εξαιρετική επιχειρηματική ιδέα και ένα πρόχειρο σχέδιό της σε μία χαρτοπετσέτα.” – Σίλικον Βάλλεϋ

Πραγματικότητα: “Για να κερδίσετε τους επενδυτές, θα πρέπει να τους πείσετε ότι μπορείτε να μετατρέψετε το όνειρό σας σε βιώσιμη επιχείρηση.” Και αυτό απαιτεί κάτι περισσότερο από ένα πρόχειρο σχέδιο σε μία χαρτοπετσέτα…

Επιχειρηματικό πλάνο. Χωρίς αυτό, κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε ονειροπόλοι ή, στην καλύτερη των περιπτώσεων… χομπίστες. Αντίθετα με αυτό που μπορεί να έχετε στο μυαλό σας, ένα επιχειρηματικό πλάνο δεν χρειάζεται να είναι ολόκληρο βιβλίο. Αρκούν 10 – 12 διαφάνειες που θα καλύπτουν όλα τα βασικά σημεία. Τις λεπτομέρειες θα τις προσθέσετε αργότερα.

Ποια είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να αναφέρονται σε ένα επιχειρηματικό πλάνο, και πώς μπορείτε να τραβήξετε το ενδιαφέρον του επενδυτή από την πρώτη κιόλας γραμμή;

read more

Ηλεκτρονικό εμπόριο | Οι πέντε βασικότερες νέες τάσεις

Ηλεκτρονικό εμπόριο | Οι πέντε βασικότερες νέες τάσεις 1280 854 webmaster

Ανυπομονείτε να μάθετε τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον ψηφιακό κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce); Οι πέντε παρακάτω τάσεις αναμένεται να δώσουν μία μεγάλη ώθηση στους ηλεκτρονικούς εμπόρους που θέλουν να συμβαδίζουν με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Η μηχανική μάθηση (machine learning) αλλάζει τα πάντα.

Μαζί με την τεχνολογία, αυξάνεται και η επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της μηχανικής μάθησης (machine learning).

Η Amazon.com ήδη έχει αρχίσει να αναπτύσσει μία καινοτομία της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία δεν θα της δίνει μόνο τη δυνατότητα να προβλέπει τις επερχόμενες τάσεις της μόδας, αλλά και (το σημαντικότερο) θα εμφανίζει σχετικά προϊόντα τη στιγμή που οι χρήστες θα αρχίζουν να τα αναζητούν στο διαδίκτυο.

Πώς θα το καταφέρει αυτό το μεγαθήριο που ακούει στο όνομα Amazon; Μα φυσικά, αναλύοντας τις αναρτήσεις των χρηστών στα social media και χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγει για να εμφανίζει άμεσα στους καταναλωτές ό,τι επιθυμούν. Η Amazon έχει βάλει τον κόσμο της μόδας στο στόχαστρό της…

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν ευνοεί μόνο την Amazon, φυσικά, αλλά όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να φτάσουν (ή και να ξεπεράσουν) τον βαθμό προσωποποίησης της Amazon. Η AI μπορεί πλέον να αναλύει κάθε κίνηση των χρηστών στο site σας, χρησιμοποιώντας δεδομένα που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε καλύτερα το site σας και πώς οι χρήστες κάνουν τις αγορές τους σε αυτό.

Οι αγορές μέσω φωνητικών εντολών ταράζουν τα νερά.

Η Amazon (ξανά) έχει το προβάδισμα σε ότι αφορά τη μετατροπή του smart ηχείου της, Echo, σε συσκευή για αγορές. Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τις αγορές τους απλά δίνοντας φωνητικές εντολές στην εικονική βοηθό τους, Alexa. Η Google, από την άλλη, συνεργάστηκε με τη Walmart για να δώσει στο δικό της Google Home smart ηχείο αντίστοιχες δυνατότητες.

Το 2018, το 50% των καταναλωτών έκανε χρήση της φωνητικής εντολής για τις αγορές του. Και το 21% δηλώνει ότι με άνεση θα προχωρούσε σε φωνητική παραγγελία ενός προϊόντος αξίας πάνω από €50, χωρίς καν να το δει στο διαδίκτυο.

Οι πελάτες απαιτούν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση.

Έρευνες απέδειξαν ότι το 91% των καταναλωτών προτιμά να αγοράζει από brands που τους προσφέρουν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση με βάση το προηγούμενο ιστορικό τους. Το 40% βρέθηκε να εγκαταλείπει ένα site που του παρείχε άσχετες με τις προτιμήσεις του επιλογές.

Πώς μπορείτε, λοιπόν, να παρέχετε στους πελάτες σας μία ιστοσελίδα που δεν θα τους προσφέρει μόνο μία προσεκτική επιλογή προϊόντων που θα θέλουν να αγοράσουν, αλλά και που θα τα παρουσιάζει με τέτοιο τρόπο ώστε να τους αρέσει; Η απάντηση βρίσκεται και πάλι στην τεχνητή νοημοσύνη, μέσω της οποίας μπορείτε να κατασκευάσετε το τέλειο ηλεκτρονικό κατάστημα, προσφέροντας ταυτόχρονα εξατομικευμένη εξυπηρέτηση σε κάθε ευκαιρία.

Η παράδοση μέσω… drone γίνεται πραγματικότητα.

Η ανάγκη για άμεση εκπλήρωση των επιθυμιών των καταναλωτών έχει ωθήσει τους ηλεκτρονικούς εμπόρους να αναζητούν γρήγορες και φτηνές μεθόδους παράδοσης των προϊόντων τους, με το 65% να θέτει ως στόχο την αυθημερόν παράδοση μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Αρκετές χώρες έχουν αρχίσει να θέτουν σε ισχύ κανονισμούς που θα επιτρέπουν τη μεταφορά των προϊόντων μέσω drone, ενώ σε άλλες οι δοκιμές έχουν ήδη ξεκινήσει. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, δέκα περιοχές έχουν ενταχθεί σε μία τριετή δοκιμαστική περίοδο, ενώ στο Η.Β. δημιουργείται ήδη ένας ελεγχόμενος εναέριος χώρος όπου θα μπορούν να κινούνται τα drones. Στην Ισλανδία και στην Ιαπωνία οι παραδόσεις μέσω drone έχουν επίσης ξεκινήσει.

Instagram και Pinterest ενισχύουν το social shopping.

Τόσο το Instagram όσο και το Pinterest έχουν δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να αγοράζουν προϊόντα κατευθείαν από την εφαρμογή.

Το Instagram λάνσαρε τη λειτουργία για αγορές πέρυσι και πολύ γρήγορα πρόσθεσε τρεις επιπλέον: Έδωσε τη δυνατότητα στους χρήστες να «σώζουν» προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να αγοράζουν τα προϊόντα που παρουσιάζονται σε βίντεο, και επανασχεδίασε την καρτέλα «Shop» για τα επαγγελματικά προφίλ.

Φέτος μπήκε στο «παιχνίδι» και το Pinterest, με το νέο του pin «Shop the Look» που παρέχει πληροφορίες για τα προϊόντα (τιμές, διαθεσιμότητα, κλπ) και μεταφέρει τους χρήστες κατευθείαν στο αντίστοιχο site.

Αλλάζει η εταιρική κουλτούρα σας; Διαχειριστείτε το σωστά

Αλλάζει η εταιρική κουλτούρα σας; Διαχειριστείτε το σωστά 1200 750 webmaster

Στις επιχειρήσεις, όπως και στη ζωή, οι αλλαγές είναι δύσκολες. Αν, όμως, τις διαχειριστείτε σωστά, μπορούν να γίνουν αναζωογονητικές.

Όλες οι εταιρίες βιώνουν αλλαγές από τη μία στιγμή στην άλλη. Προσλήψεις νέων υπαλλήλων, παραιτήσεις παλιών, τροποποιήσεις στρατηγικών, ανάπτυξη… Μεμονωμένες αλλαγές που, όμως, επηρεάζουν τόσο την εταιρική κουλτούρα ώστε να φτάνουμε στο σημείο να θυμόμαστε με νοσταλγία τις «παλιές καλές μέρες» της εταιρίας μας.

Πραγματικά, όμως, η καλύτερη αντίδραση στην εξέλιξη είναι η νοσταλγία; Δεν είναι καλύτερο συναίσθημα ο ενθουσιασμός; Οι αλλαγές δεν θα έπρεπε να μας εμπνέουν να αντιμετωπίσουμε το μέλλον, αντί να μένουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν;

Αλλάξτε τρόπο σκέψης και αντιμετωπίστε θετικά τις αλλαγές στην κουλτούρα της εταιρίας σας με τα τρία παρακάτω βήματα.

Παραμείνετε πιστοί στις αξίες σας.

Η κουλτούρα της εταιρίας σας καθορίζεται από το όραμα, την αποστολή και τις αξίες της. Ιδιαίτερα τις αξίες της. Αν παραμείνετε πιστοί σε αυτές, η εταιρική κουλτούρα σας θα παραμείνει δυνατή. Σε περίπτωση, όμως, που αποκλίνετε από αυτές, δεν θα έχει καμία σημασία ποιον προσλαμβάνετε ή απολύετε. Θα έχετε ξεχάσει τον λόγο ύπαρξης της εταιρίας σας και αυτό θα οδηγήσει σε απάθεια και αποθάρρυνση.

Εμφυσήστε τις αξίες σας στους υπαλλήλους σας μέχρι να γίνουν η δεύτερη φύση τους. Οργανώστε εταιρικά meetings αφιερωμένα στην εξερεύνηση και στην ανάλυση αυτών των αξιών. Ανταμείψτε παραδειγματικά τους υπαλλήλους που τις σέβονται. Αναζητήστε τις αξίες της εταιρίας σας και στους ανθρώπους που προσλαμβάνετε. Όσο εντυπωσιακό κι αν είναι το βιογραφικό ενός υποψήφιου, δεν είναι κατάλληλος για την εταιρία σας αν δεν συμφωνούν οι αξίες σας.

Βοηθήστε τους άλλους να δεχθούν την αλλαγή ως αναπόφευκτη.

Κάθε εταιρία αποτελείται από ανθρώπους. Και οι άνθρωποι έχουν την τάση να σκέφτονται τις καλύτερες στιγμές τους στην εταιρία ως «χρυσή εποχή». Βοηθήστε τους να συνειδητοποιήσουν ότι όλο αυτό είναι υποκειμενικό. Δεν υπάρχει η καλύτερη εκδοχή μίας εταιρίας, όπως δεν υπάρχει και η καλύτερη εκδοχή μίας ομάδας στην εταιρία. Η προσθήκη ή αφαίρεση ενός υπαλλήλου δεν σημαίνει ούτε ότι η ομάδα γίνεται καλύτερη, ούτε χειρότερη. Σημαίνει απλά ότι γίνεται διαφορετική.

Παρακινήστε το προσωπικό σας να ασπάζεται τις αλλαγές. Αποφύγετε τη δημιουργία φαντασιώσεων για τις παλιές καλές μέρες. Η στάση που πρέπει να καλλιεργήσετε μεταξύ του προσωπικού σας είναι «τα καλύτερα έρχονται».

Αν μπορείτε να αποδεχθείτε την κουλτούρα ως δυναμική – ένα σύνολο ανθρώπων με ακλόνητη αποστολή που η σύνθεσή του μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή -, θα δείτε ότι τα πράγματα θα κυλούν μόνα τους. Μακροπρόθεσμα, θα είστε πιο χαρούμενοι και αποτελεσματικοί.

Αντικαταστήσετε δημιουργικά τις παλιές τακτικές σας με νέες.

Όσο η εταιρία σας αναπτύσσεται, θα χρειαστεί να εγκαταλείψετε τακτικές που είχατε υιοθετήσει. Είναι δική σας ευθύνη, όμως, να κάνετε ότι περνάει από το χέρι σας για να κάνετε το προσωπικό σας να νιώθει άνετα παρά τις αλλαγές. Μην αλλάξετε ριζικά την κουλτούρα της εταιρίας σας, προσαρμόστε την στα νέα δεδομένα με δημιουργικό πνεύμα.

Είναι ουτοπικό να πιστεύετε ότι μία εταιρία μπορεί να εξελίσσεται και η κουλτούρα της να μένει ίδια και απαράλλακτη. Φροντίστε, λοιπόν, η αλλαγή να φέρει έναν αέρα αναζωογόνησης στην εταιρία σας, και όχι ένα κύμα μελαγχολίας.

Venture capitals | Τα βασικά που πρέπει να ξέρετε πριν παρουσιάσετε την Startup σας

Venture capitals | Τα βασικά που πρέπει να ξέρετε πριν παρουσιάσετε την Startup σας 1400 525 webmaster

Έχετε μία μικρή νεοφυή επιχείρηση και αναζητάτε επενδυτικά κεφάλαια που οι τράπεζες αρνούνται να σας δώσουν; Η λύση σας μπορεί να είναι τα Venture Capitals (VC), τα λεγόμενα Κεφάλαια Επιχειρηματικού Κινδύνου. Τα VC δίνονται από εταιρίες που αναζητούν start-ups για χρηματοδότηση, αρκεί να πιστέψουν ότι έχετε προοπτικές ανάπτυξης μεγαλύτερες από τα κανονικά επίπεδα.

Για να καταφέρετε να προσελκύσετε VC για την επιχείρησή σας , καλό είναι να έχετε κατά νου 3 βασικά πράγματα:

Αποδείξτε την ικανότητά σας να εκτελείτε. Μπορεί να έχετε ένα πολύ καλό προϊόν, αλλά οι Venture Capitalists θέλουν να δουν ποιος κρύβεται από πίσω του – ποιος μπόρεσε να του δώσει ζωή. Είναι ένας άνθρωπος ή μία ομάδα; Το τελικό προϊόν είναι η μία πλευρά της επένδυσης. Εσείς ή η ομάδα σας είναι η άλλη πλευρά. Βεβαιωθείτε ότι θα έχετε τους κατάλληλους ανθρώπους μαζί σας όταν θα μιλήσετε για το όραμά σας στους επενδυτές.

Σκεφτείτε τον τρόπο λειτουργίας, τα λογιστικά και τα οικονομικά. Είναι βασικό να δείξετε ότι σκοπός σας είναι να δημιουργήσετε μία ισχυρή επιχείρηση. Όσο καλό κι αν είναι το προϊόν σας κι όσο φιλόδοξος κι αν είστε, δεν έχετε καμία ελπίδα αν δεν έχετε «τσαγανό». Δείξτε στους Venture Capitalists ότι έχετε ήδη ένα πλάνο των πραγμάτων που χρειάζεται να γίνουν και γιατί αυτά είναι σημαντικά.
Να είστε ρεαλιστές. Θα εκπλαγείτε με το πόσοι επιχειρηματίες ετοιμάζουν την οικονομική μελέτη τους και τα νούμερα δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Επιβάλλεται να ελέγξετε ξανά και ξανά τη μελέτη σας, αν θέλετε να σας πάρουν στα σοβαρά οι επενδυτές σας. Όση κι αν τους πείτε ότι είναι η αξία της επιχείρησής σας, χωρίς δεδομένα να στηρίζουν αυτό που λέτε δεν θα έχετε αποτέλεσμα. Και για να είμαστε ειλικρινείς, σε ότι αφορά την εκτίμηση της αξίας της επιχείρησής σας, αξίζετε τόσα όσα έχει εκτιμήσει ο πρώτος επενδυτής σας. Το να πείτε στους Venture Capitalists ότι η επιχείρησής σας αξίζει, π.χ. €1.000.000, θα δημιουργήσει λάθος εντυπώσεις για το ποιος είστε ως επιχειρηματίας και το πόσο έχετε επαφή με την πραγματικότητα.

Να είστε δεκτικοί στο feedback. Πολλές φορές οι επιχειρηματίες είναι τόσο δεμένοι με την επιχειρηματική ιδέα τους που αρνούνται πεισματικά να δεχθούν οποιοδήποτε feedback από τους επενδυτές τους. Να θυμάστε, όμως, ότι κάθε συνάντηση που έχετε με επενδυτές, η οποία θα καταλήξει σε άρνηση συνεργασίας, είναι μία καλή ευκαιρία εξέλιξης για εσάς. Αρκεί να χρησιμοποιήσετε το feedback προς όφελός σας για να γίνεστε όλο και καλύτεροι.
Το να λάβετε Venture Capitals, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι επιχειρήσεις που τα έχουν καταφέρει, πήραν τουλάχιστον 100 «όχι» πριν το τελικό «ναι». Μην απογοητεύεστε. Κανείς δεν τα καταφέρνει με την πρώτη απόπειρα. Και είναι κι αυτό μέρος της διαδικασίας, ώστε να γίνεστε καλύτεροι κάθε φορά.